I dojechaliśmy do pierwszego przeglądu

3200 km od zakończenia odbudowy maszyny i kilka dni urlopu to idealny moment na gruntowny przegląd wszystkich śrubek, poprawy tego co było źle i oczywiście zastosowanie kolejnych unowocześnień.

Przede wszystkim należało wymienić łańcuch rozrządu, ponieważ dzwonił niczym dzwony w kościele. Podczas ostatniej trasy licznik osiągną liczbę 40000 km, więc miał prawo już być wyciągnięty. Wymiana tego „drobiazgu” wymagała rozebrania niemal całego motocykla. Pompy oleju należało wymontować i wysunąć łańcuszek dołem. Napinacz trzeba było rozebrać i wciągnąć nowy łańcuszek. Następnie musiałem ustawić na znaki koła na wałkach rozrządu i kole zamachowym na wale z lewej strony silnika.

DSC_0698DSC_0697

DSC_0691

DSC_0695

DSC_0692

Później pozostało już tylko analogicznie do rozbierania poskładać to co się rozebrało.

Muszę przyznać, iż sprawa tylko pozornie wygląda poważnie, jednak każdy kto ma trochę wiedzy o mechanice i odpowiednie narzędzia powinien dać sobie z tym radę.

Kolejną czynnością była regulacja gaźników i synchronizacja przepustnic. Po wszystkim została sprawdzona każda śrubka, czy aby się nie poluzowała.

Ponadto zamontowałem przekaźnik do podgrzewanych manetek (tak by wyłączały się wraz z wyłączeniem stacyjki) oraz nowy uchwyt na nawigację.


Posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , by with no comments yet.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close
%d bloggers like this: