A może Poczdam?

To swoisty fenomen. Rok rocznie Berlin odwiedza tysiące turystów… zupełnie zapominając o pobliskim Poczdamie. Po naszej wizycie w tym mieście, zastanawiamy się dlaczego tak się dzieje. Bo Poczdam do niesamowite miejsce, przesiąknięte historią, naszpikowane zabytkami klasy światowej i jednocześnie z mnóstwem terenów rekreacyjnych. Tu nie sposób się nudzić, a weekend to za mało, żeby zobaczyć wszystko. W tym wpisie podpowiemy Wam, co naszym zdaniem warto tam odwiedzić.

parki w Poczdamie

(więcej…)

Park Sanssouci – perła Poczdamu

Zespół pałacowo-parkowy Sanssouci jest niewątpliwie największą atrakcją Poczdamu. Co ciekawego ma w sobie, że jest tak popularny wśród turystów? To ogromny teren zieleni, gdzie rozmieszczono liczne obiekty, zaczynając o pałaców, a kończąc na oranżerii czy letnich rezydencjach.

Poczdam ciekawe miejsca

Pomysł stworzenia takiego miejsca powstał w 1744 roku. Ówczesny król Fryderyk Wielki, chciał dla siebie miejsca, w którym mógłby żyć „sans souci”, czyli tłumacząc w języka francuskiego – bez trosk. (więcej…)

Odkrywamy Lipsk

Lipsk – miasto w Saksonii, zamieszkiwane przez prawie milion mieszkańców. Duży ośrodek przemysłowy i handlowy, a także centrum kulturalne i naukowe z kilkusetletnią tradycją. Podczas II wojny światowej najmniej zniszczony z niemieckich miast. Jego nazwa pochodzi bezpośrednio od drzewa liściastego – lipy.
Lipsk jest z pozoru mało atrakcyjny dla turystów. Liczne hotele oblegane są bardziej przez pracowników korporacji niż przez osoby, które przyjechały tu zobaczyć zabytki. Bo faktem jest, że w mieście ich zbyt wiele nie ma. Ale mimo to Lipsk ma sporo do zaoferowania.

Lipsk
Najbardziej charakterystycznym miejscem w Lipsku jest pomnik Bitwy Narodów. Jest to największa tego typu budowla w Europie, mierzy aż 91 metrów i widać ją już z oddali. Co ciekawe, pomnik jest na tyle duży, że można zwiedzać również jego wnętrze. Koszt to 8 euro, jednak jedno z pięter udostępniane jest za darmo. Budowla ma upamiętniać bitwę z epoki napoleońskiej, która miała miejsce w 1813 roku w tej okolicy. To ona widnieje na większości pamiątek z miasta, a na żywo poprzez swoje rozmiary robi niesamowite wrażenie. (więcej…)

Florencja Północy

Tak Niemcy nazywają jedno ze swych najbardziej reprezentacyjnych miast – DREZNO. Choć nie mieliśmy wiele czasu na zwiedzanie, to i tak tych kilka chwil pozwoliło nam zobaczyć jego piękno.Drezno, NiemcyGdy wjeżdżamy do miasta, naszym oczom ukazuje się Meczet Yenidze. Co ciekawe, budynek ten jest meczetem tylko z nazwy. Pierwotnie była to fabryka wyrobów tytoniowych, obecnie mieszą się tam biura i restauracje. (więcej…)

Skalne miasto

Jeśli lubicie wędrować, to miejsce na pewno Wam się spodoba. Natomiast jeśli do tego jesteście jeszcze miłośnikami chodzenia po schodach i skałach, wręcz musicie tam jechać. Mowa o Szwajcarii Saksońskiej.Skalne miasto Niemieckie skalne miasto, bo tak również bywa nazywane to miejsce, jest położone niedaleko polskiej granicy. Dlatego też jest dla nas-Polaków idealną destynacją na jednodniowe wycieczki. (więcej…)

Sylwester w Berlinie

W tym roku padło na Sylwester w wielkim mieście. Berlin nadawał się do tego idealnie.
Decyzję o spędzeniu tej wyjątkowej nocy w taki, a nie inny sposób, podjęliśmy wyjątkowo wcześnie, bo pod koniec października. Dwa tygodnie później świat obiegła wiadomość o zamachach terrorystycznych w Paryżu. Przez krótką chwilę nasze plany stały pod znakiem zapytania, jednak szybko rozgromiliśmy czarne myśli i zaufaliśmy organizatorom, którzy wprowadzili zaostrzone środki ostrożności.Sylwester Berlin 2015/2016 Do Berlina przyjeżdżamy 31 grudnia popołudniu. Wszędzie dookoła mnóstwo ludzi, goniących przed siebie. Ekspresowo zwiedzamy stolicę Niemiec, spędzając czas między innymi na słynnym Alexanderplatz czy na Wyspie Muzeów. (więcej…)

Z obiektywem wśród zwierząt

Podczas naszej podróży do Lipska, zastanawialiśmy się, czym te niepozorne miasto może przyciągnąć turystów. Aż trafiliśmy do tamtejszego ZOO, jednego z najstarszych na świecie. I szczerze zapewniamy Was, że z pewnością nie będziecie żałować spędzonego tam czasu.

IS_Zoo Lipsk (478)

(więcej…)

Bawimy się

To był szalony dzień. Co ciekawe, w ogóle się tego nie spodziewaliśmy. Nasze wcześniejsze doświadczenia z parkami rozrywki nie były najlepsze. Tym razem było inaczej. Odwiedziliśmy Park Rozrywki BELANTIS, położony na południe od Lipska. Najprościej dojechać tam samochodem. Z innymi środkami transportu może być trudniej, choć nie jest to niemożliwe. Pewnie nie zjawilibyśmy się tam, gdyby nie darmowe bilety… Jednak nie zmienia faktu, że bawiliśmy się rewelacyjnie.
BELANTIS oferuje moc rozrywki praktycznie dla każdego, niezależnie od wieku. Są więc karuzele, ciuchcie, przedstawienia dla najmłodszych, jak i kolejki i zjeżdżalnie, które wymagają od ich użytkowników nie lada odwagi. (więcej…)

Berlin ekspresowo

Gdy zdecydowaliśmy się spędzić noc sylwestrową w Berlinie, wiedzieliśmy, że nie skończy się tylko na podziwianiu fajerwerków pod Bramą Brandenburską. W dość krótkim czasie udało nam się zobaczyć miejsca, które stały się wizytówką tego miasta. Jak zwiedzić Berlin w jeden dzień?
Zwiedzanie zaczynamy od tzw. Wyspy Muzeów, gdzie znajduje się aż pięć słynnych obiektów: Muzeum Pergamońskie, Muzeum Bodego, Nowe Muzeum, Stare Muzeum oraz Stara Galeria Narodowa. Jest to dość unikatowe miejsce w skali globu, dlatego też w 1999 roku zostało wpisane na listę dziedzictwa kulturowego UNESCO. (więcej…)

Kraina wina i porcelany

Dziś zabierzemy Was w krótką podróż do Miśni – miasteczka w Saksonii, położonego około 26 kilometrów od Drezna. Powodów, żeby tam pojechać jest wiele. Już sama panorama tej okolicy powoduje, że każdy to tylko tam przejeżdża, chce się zatrzymać i zostać choć chwilę dłużej. Miśnia zachwyci Was swoim urokiem! (więcej…)