Większość nowoczesnych jednośladów posiada reflektory do doświetlania drogi. Nasza Yamaha właśnie otrzymała dodatkowe światła do motocykla. Dwa halogeny składające się z czterech ultra jasnych diod o łącznej mocy 4000 lumenów. Do sterowania zastosowaliśmy dwufunkcyjny przełącznik, tak by była możliwość włączania świateł na stałe oraz jako sygnał. Dodatkowo układ wzbogacony jest o przekaźnik, by nie było spadków napięć i żeby nie obciążać oryginalnej instalacji.
Kilka danych o samych reflektorach:
Marka GoldRunhui
Model RH-B0141
Napięcie od 9V do 36V
Moc 30W
Pobór prądu 2,5A
Typ LED 4xCree XML U2 LED
Obudowa aluminium
Średnica 53mm
Waga 322g
Kraj produkcji Chiny
Myślę, że ostatni parametr, czyli kraj produkcji, może wielu odstraszyć. Jednak nie jestem pionierem montującym te oświetlenie. Kupiłem reflektory polecone przez kolegów jeżdżących enduro, którzy przetestowali je w Maroko i podczas jazdy off-road. Nie zarejestrowali żadnej awarii. Mało tego, mają zabezpieczenie przeciw przegrzaniu się. Kiedy temperatura przekracza bezpieczną wartość, zmniejsza się siła natężenia światła, do czasu aż ostygnie obudowa. Wspomniana obudowa, a dokładniej tylna jej cześć, wykonana jest w formie radiatora, co poprawia odprowadzanie ciepła.
Reflektory zamontowane, czas więc przejść do testów. I tu okazało się, że reflektory zaskoczyły mnie bardziej niż sobie wyobrażałem – efekt jest powalający. Tak świeci 8000 lumenów wieczorem:
Sam Xenon
Xenon + LEDY
W planie jest zmiana mocowania oraz wykonanie osłon z aluminium.